Researchers in Italy studied surveys filled out by over 1,000 adults from three different areas of Western Europe. They found while drinking moderate amounts of alcohol had a health benefit, those who mostly drank wine had the highest levels of Omega-3 fatty acids. They suspect compounds in wine trigger the body to produce more of the healthy fat. Past studies have shown Omega-3 fatty acids can protect the heart from disease.